пътеводители

Как да пътувате удобно и лесно

Без значение дали ще пътувате на почивка на някое слънчево местенце, ще ходите на ски в планината или отивате на екскурзия с приятели, добре е да сте добре подготвени, за да избегнете много неприятни изненади.

Предлагаме няколко съвета, за да избегнете излишния стрес и пътуването за Вашата почивка или екскурзия да бъде максимално приятно.

 

Предварително планиране

Планирайте добре предварително времето, което Ви е необходимо, за да стигнете навреме до мястото, откъдето потегляте за Вашето пътуване.

Ако ще пътувате със самолет, добре е да сте на летището поне 1 час и половина преди полета, за да чекирате багажа си и да стигнете навреме до Вашия терминал. Ако пътувате с автобус също  се постарайте да сте поне половин час на мястото, откъдето тръгва автобуса Ви, за да можете да си купите вода или сандвич, да оставите багажа си в багажното и се настаните на мястото си, без да се налага да бързате и евентуално да пропуснете нещо.

 

Приготвяне на багаж

Съберете багажа си предварително, а не в последната минута.

багаж за почивкаОтделете ден или два преди пътуването, за да опаковате багажа си или поне да подготвите всичко необходимо, което ще взимате със себе си. Така няма да пропуснете нищо и няма да се дразните ако (пак) сте забравили нещо.

 

Документи и билети

Подгответе автобусните/самолетните билети, паспорти и всички необходими документи на едно място преди да тръгнете.

Прегледайте събраните документи поне два пъти, за да не стане грешка в последния момент и да се налага да търсите някои от тях точно преди да излезете, защото така може да не успеете да стигнете навреме за заминаването.

 

Разговорници, GPS, пътеводители и карти

Ако трябва да пътувате с кола до мястото на Вашата почивка или екскурзията Ви ще бъде с автомобил, то добре е да сте проучили и организирали предварително маршрута си.

пътеводителиПодсигурете се, че GPS устройството Ви е с най-новите карти, за да не попадате на затворени пътища или такива в ремонт. Въпреки че имате GPS, принтирайте отделно и карти до точката, към която се отправяте, в случай че устройството Ви се повреди. Заредете телефона си преди да тръгнете и не забравяйте да вземете телефонен номер и на хотела или мястото, където отивате, за да има кого да попитате за маршрута, в случай че въпреки всичко се изгубите.

 

Запазете самообладание

Вместо да се нервирате и избухвате заради претоварени летища или опашки на гишета, поемете въздух дълбоко, пийте вода, разхождайте се или пийте кафе, за да не сте напрегнати

Ако пътувате по празниците или в момент, когато се предполага, че пътуват много хора, заредете се с много търпение и спокойствие. Нормално е по това време да е по-натоварено и евентуално да изскочат неочаквани проблеми, като забавени полети, изгубен багаж, натоварен трафик… Добре е да реагирате спокойно на подобни неща, дори и да Ви се иска да крещите и да се гневите, това няма да помогне, дори напротив. Важно е да не се стресирате ако водите и деца със себе си, защото и теще се разстроят, което допълнително ще усложни и напрегне обстановката.

 

Носете удобно облекло

Облечете се с удобни дрехи, без значение дали Ви чака дълъг полет или автобусно/автомобилно пътуване.

Няма смисъл да пътувате с нови дънки или обувки. Добре е да заложите на удобството пред визията, а когато стигнете можете веднага да се преоблечете някъде. Облечете се с по-разтегателни и еластични дрехи, които няма да Ви пречат да се движите или пък ако се налага да седите няколко часа. Пуловер, износени дънки, тениска или някаква по-стара блуза биха били подходящи. Носете равни обувки, най-добре гуменки или маратонки, без токове, които да Ви тормозят и изморяват допълнително.

 

Подсилвайте енергията си

Не яжте само бърза храна, храната в самолета или разни чипсове и снаксове, защото само ще ожаднеете, без да си набавите никаква почти енергия, а може и да Ви заболи коремът.

храна за пътуванеОпитайте да ядете храна, от която ще получите енергия и ще се заредите положително. Пригответе си нещо здравословно, като ядки, плодове, зеленчуци, сушени плодове, зърнени блокчета. На летищата или местата, където спирате, избягвайте тежки и пържени храни, а вземете лек сандвич, салата, плодова салата, супа. Пийте вода и не прекалявайте с кафетата, защото те ще ви обезводнят, от което ще се почувствате допълнително изморени и нервни.